Alla inlägg under mars 2009

Av K - 30 mars 2009 19:09

.... ja då har jag äntligen kommit hem från en jobbig natt och hela denna dag, började kl. 03.00 tills ända nu. Vill tacka ambulans, helikopter, akuten, OBS, klinik fysiologi och alla runt omring.

Tack och godnatt redan nu!!!!!!

Av K - 29 mars 2009 11:49

.....sommartider hej hej, sommartider...... nja inte riktigt kanske men idag har vi eller rättare sagt inatt ställde vi fram klockan en timme för att sommartiden börjar idag. Och just nu så skiner solen så härligt bakom små lätta moln så det lär väl bli e skön promenad med gubben och tösen efter middagen.Storkillen får stanna hemma för han spydde igår eftermiddag igen, ska det aldrig ta slut ?????


Idag var det alltså dags att stiga upp en timme tidigare än vanligt och råga på allt så skulle jag upp och jobba men det gick faktiskt redigt bra, jag brukar inte ha ont av det.


Idag serveras det torsk med äggsås, mumma må jag säga.

Och imorgon beges det åter till vårdcentralen för att få ny sjukskrivning fast denna gång ska jag gå upp till halvtid (40% för min del). Jag känner att jag vill prova det eftersom jag mår mycket bättre efter att jag bytte mediciner, sedan är jag jättetrött i kroppen men det kan jag ju inte vara hemma för...


Vann en traderaaktion igår med paperflower, olika gröna nyanser, jättefina var dem, mn det är inte lätt att vinna något,det må jag då säga. Idag är jag kom hem från jobbet så var det 8 aktioner/11 som hade bjudit över mig så jag får väl se om jag hittar något nytt, det ska nog inte vara några problem :)


Nä, nu ska jag väl gå och fortsätta med maten så man kommer ut idet härlga vädret innan solen försvinne helt... Ha en riktig god slapparsöndag....

Av K - 28 mars 2009 12:13

... "nu var det lördag igen och där satt jag och deppa, tyckte allting var så meningslöst men just då" sken solen upp och jag blev genast lite gladare nu hur länge den tittar fram, hmmmmm.

Igår kväll var det tacos på menyn och sedan Lets Dance, och fast inte Laila vann så är jag glad över Magnus, an har ju utvecklats mest under denna säsongen och det är inte lätt att prestera så bra som han har gjort med sitt muskelknypp....

Sedan ar det dags för lite magsjuka igen, och denna gången var det lilltösa , hon fick springa på toa hela kvällen stackarn....men nu är det mycket bättre, tänk vad barn repar sig fort igentligen, en annan hade legat i flera dagarefteråt och varit helt matt...

Och eftersom jag inte kom tll Uddevalla igår så satte jag mig vid Tradera och bjöd på lite scrapbooking men det gälle att ligga i om man får ha något för det kan ändras väldigt fort eller får man bjuda på något nytt.

Idag blir det städning på schemat, middag gietvis och sedan är det ju Robinson på TV, men ej att förglömma Frölunda mot HV, heja HV, heja HV.....

Kvällsmat blir det lövbiff med klyftpotatis, beaneisesås och en god sallad, inte helt fel.

Nä det är väl på tiden att ta tag i dend är städningen, testar lite olika råd från RENT HUS, och hitills har det varit bra.

Kramar från Väjern......

Av K - 26 mars 2009 23:00

min store/lille pojk har fått magsjuka, har spytt som en stor kalv, usch vad jag tycker synd om honom, man är inte stor på världen när man har drabbats av den fule bakterus i magen, varken om man är stor eller liten, han har precis somnat så hoppas att det har lagt sig nu för det har varit väldigt intensivt i 3 timmar spying...... Sov gott min lelle pöjk.....


Ja, då blir det ingen resa för mig till Uddevalla i alla fall imorgon, nu blir det inga pengar att förstöra :) ja ja jag kanske hittar något på nätet att skicka efter för scrapbookingen, det finns så mycket fint där.....


Har haft min fritid uppe hos MILTON i dag oxå för er som inte kunde gissa det :) och nu fick husse träffa honom för första gången.


Stegen har tickat iväg idag, kommer nog upp i lite över 23000, all denna motion med vovven, och all spring i trappan ikväll för att torka...... lite yoga m.m


Imorgon är det åter Lets Dance och det är finalen, undrar vem som vinner men jag får nog säga att jag vill att Laila ska vinna nu när min favorit Morgan åkte ut förra veckan :(


En glad sak är i alla fall att HV 71 åter vann på bortamatch mot Frölunda, HEJA PÅ, de är ju inte Helt Värdelösa som folk säger, ha fick ni.


Nä nu ska jag ta och natta mig, ska upp tidigt och ringa till skolan, dagis och uddevalla sedan vet man ju inte hur natten blir.

Vi hörs kanske imorgon...... Många godnattkramar och sussa gott....



Av K - 25 mars 2009 21:52

...är nu här och givetvis har det blivit några våfflor i magen denna gången med. Med grädde o sylt är det mums fillibabba.......

Idag har jag varit ledig och jag behöver väl kanske inte tala om för er men jag gör det ändå - att jag har tillbringat större delen av hela dagen och kvällen uppe hos min svärmor och MILTON. Och imorgon blir det väl samma sak kan jag tänka mig, har svårt att slita mig från lille gubben.

Men på fredag blir det annat, då får jag inte träffa honom förren på kvällen, snyft......Jag ska till Uddevalla då på Cognetiv terapi, får väl se lite vad det innebär...... för jag har ingen aning...... som vanligt när det är något... Jag ska väl ta och handla lite kläder också, mascara och försöka att hitta något till scrapbooking, är så sugen på att börja men får ju aldrig tummen ur... Det är inte så ofta jag är inne i stan, det är väl 3-4 år sedan så det kan ju bli en bra dag kanske.

Nä nu ska jag gå och skriva in mina steg för dagen sedan är det natti natti, ha en skön sömn..... 


Av K - 24 mars 2009 22:00

............ är vår lille hundvalp. Helt underbar som är så kelsjuk så man kan dö....... Ville inte gå ifrån honom när jag gick hem från svärmor där den bor nu, menjag ska upp dit imorgon igen, hon tar nattpasset så får jag hjälpa    till med dagen, och det klart jag gör, jag älskar allt vad som heter djur.

Innan idag jobbade jag en stund sedan åkte jag hem för att vårda en sjuk man som hade kräkts sedan halv fem i morse, inte vet jag var det var för skit han fick men nu är det bättre i alla fall, men det tar styggt på kroppen, han ska vara hemma imorgon oxå så får vi väl se sedan, synd har det varit om honom i alla fall, det må jag säga.

Sedan var det till att äta middag och göra de vardagliga sysslorna innan man skulle tillbaka till H-bo, jag och vår dotter tog bussen dit och mötte upp svärmor för att hämta lille Milton, åh herregud vad han hade växt på de två veckorna som hade gått, men så bedårande söt.


Nu är jag i alla fall ledig fram till lördag, sedan jobbar jag söndag morgon, en liten kortis.

Nu ska jag ta och natta mig för jag är ganska trött för att ha hållit igång i nästan 16 timmar, orkar inte så mycket mer, ha en godnatt och sov gott....

KRAM!!!!!


Av K - 23 mars 2009 20:19

......Och nu var det måndag igen och idag har jag åter varit på jobbet ett par timmar sedan mötte en nygammal kompis upp mig ......så gick vi hem till henne, tack Maria för en trevlig förmiddag/middag. Längtar till nästa gång och då kanske Anna "Panna" (BrunettAnna) är med oss......


Idag har vi även hunnit med gympan med lilltösen, och det var en lagom grupp så det gick jättebra. Och efter handlade.

Vid kvällmaten var barnens farmor här och åt sedan följde jag med henne att göra en virusscan som tyvärr inte blev färdig eftersom en ishockeymatch skulle börja så jag fick gå hem men jag får fortsätta imorgon.

På tal om imorgon - vi ska hämta lillgnutten. Åh vad jag längtar till kl. 3  då vi ska få en ny livskamrat - lille Milton 8 veckor........


Nu ska jag fortsätta att titta på Familjen Annorlunda, ha en fortsatt skön måndagskväll, kramar i massor...........


Av K - 21 mars 2009 16:46

..... är det nu och vi har hunnit med att jobba några timmar, göra torsk med äggsås till middag, vara ute och gå ett par timmar och förbereda kvällsmaten.

Jag och tösen såg massor med videkissar, snödroppar och krokusar när vi var ute och gick, härligt, härligt......

Ikväll ska vi ner till ett par kompisar och se hockeymatchen mellan Frölunda-HV71 och förra matchen vann ju givetvis HV med 3-1, det var väl det jag visste :) . Sedan börjar Robinson igen efter 4 år, så det blir väl att bläddra mellan kanalerna i alla fall om det går dåligt för HV.

Hur går det för stegräknaren idag då?? Jo den springar allt på, jag är uppe i nästan 16000 så jag ska väl hinna med några tusen steg till.


Nu ska jag gå och bli fin i håret av min kära lilla tös, härligt härligt.

Många härliga vårkramar.........


Presentation

Omröstning

Vad är det bästa md hösten???
 Mys pys med någon kär
 Ligga under filten och titta på någon bra film
 Tända levande ljus och god mat
 Att inte behöva gå ut i rusket, regn och blåst

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24 25 26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards